Fotbol Aşkı

-“İnan bana aslanım, kartalım  ve kanaryam, önce sevmeyi bileceksin”-

Oyuna başladım. Sevdim birini. İyi de gidiyordu her şey. Her şey kuralına göre oynanıyordu. Tam gölü atacakken ofsayt düdüğü çaldı. Yıkıldım. Ayağa kalktım tekrar sevdim. Kaleye yaklaştıkça çarptı kalbim. Sağıma soluma baktım. Bir Meksika dalgası vardı arkadaşlarımın arasında. Demek normal olan buymuş. Bilemedim.

Bazen yanılası gelir insanın penaltı anlarında. Olamaz bakamayacağım. Kesin direkten dönecek top. Direkten de döndü zaten. Üzüldüm yine. Hilekar olmak istemiyorum. Hayatımın en önemli anında içten bir hile ile, Maradona vari- gol atmak istemiyorum. Şarkıların dili olsa. Bir gitar eşliğinde çimlere gömsem arzumu. Tam orta noktaya koysam  kendimi. Oradan kaleye kaç vuruşta gönderirim ki ruhumu?

Her şeyin bir taktiği var. Önce geri paslar verdim arka dörtlüye. Zaman oldu dört-dört-iki oynadım. Zaman oldu kontra ataklarda bulundum. Zaman oldu beş-dört-bire döndüm. Defansif oynadım. Ama yine de oynadım. Mücadele ettim. Kaçmadım. Kural neyse oynadım. Boş zamanlarımda antrenmanlar yaptım. Seni izledim. Seni ezberledim. Taktiğimi belirledim. Ama yine de gol yedim. Kendi evinde acılara gömülen  biri, nasıl olur dış sahada sevebilir?

Aslında bana öğretilenler yalandı. Mücadele etmeyi unutmuştum. Arzulamayı. İstemeyi. Uzun bir ligde yenilgileri göze almayı ve diğer aşklara bakmayı. Sen sevdiğim, hazırım gel . Söz sana, atılan her gol için bir damla göz yaşı benden. İçimden geçen tüm arabesk şeyler için bir özür. Bahar da olsa, yaz da olsa; gündüz de, olsa gece de yine de devam edeceğim oynamaya.

Döndüm sözümden.Vazgeçtim artık. Oynamıyorum. Yokum ben. Yerime yeni bir on bir numara alın. Dayanamıyorum. Orta saha da oyun kuramıyorum. Kanatlarım çok yoruldu. Gidiyorum. Bu doksan dakika fazla bana. Uzatmaları istemiyorum. Git artık evine. Söz seni çiçeklerle uğurlayacağım. Ama izin ver ağlamak istiyorum. Dizlerimin üzerinde. Bir elim gözlerimde, bir elim çimlerde. Ulubatlı Souness’in ruhuma çaktığı çiviyle

Yazı ve kurgu: Ferdi DEMİRCAN