Roller Coaster Tycoon

Bildiğiniz gibi Theme Park adında ne de güzel bir oyun vardı bir zamanlar, aslında Theme Hospital daha güzeldi ama, Theme adından da anlaşılacağı gibi, oyunun görüntülerinden duvarkağıdı yapardık kendimize. O günler oyun canavarlarının adventure ve RPG oynadıkları dönemdi, biz strateji severler için sadece DUNE, WARCRAFT, AGE OF EMPIRES, C&C Serisi oyunları vardı. Daha kafayı o işlere bozmamıştım, DUNE oyunu bana muhteşem ötesi geliyordu. Ve RTS kavramı yeni yeni isim yapmaya başlamıştı. Theme Park’ı bikaç kez oynayıp bi köşeye attım. Theme Hospital’ı da. Ve STARCRAFT’a takılmaya başladım. O gün bu gündür mikromanagement oyunu olarak elimden Sim City 3000, Caesar III, Railroad Tycoon II ve nice TBS oyun geçti. Ama şunu söyleyeyim, ilk defa bir mikromangement oyun bana bu kadar zevk verdi ve oynanabilirliği 90 puan aldı.

Şahsen, bu oyundan bu performansı beklemiyordum. Civilisation II: Call to Power ve Comandos: BTCOD ile ilgilendiğim sırada ortamlara düşüp aklımı başımdan yırttı aldı. Oyunun yaratıcısı Chris Sawyer tycoon alemine “Transport Tycoon” adında bir oyun kazandırmış olan kutlu bir insandır. Oyun Theme Park’ın hatalı yönlerini düzeltip, iyi yönlerini aynen korumuş. Chris’in olaya hakim olduğunu görüyoruz. Koskocaman bir parkı tuvalet ücretinden trenlerin hızına kadar yönetebiliyor ve meydana gelen akasaklıkların üstesinden gelmek için, saatlerimizi fare klikleriyle geçirmiyoruz. Parka temizlikçi, tamirci, güvenlik görevlileri salıyoruz ve boş kaldığımız anlarda kendi muhteşem RollerCoaster tasarımımızı yaratabiliyoruz. Oyun senaryoları ilk kez başladığında bize verilen görevlerin yalınlığı hemen göze çarpıyor. Şu tarihe kadar şu kadar insanı parkında ağırla ve reytingini şu seviyeye çıkart. Klasik Tycoon oyunu görevleri. Bu görevleri yerine getrimek çok da zor değil, aslıda kolay bile denilebilir. Ortalama bir oyuncunun oyuna alışması 25-45 dakika arsında değişecek ve ilk saatin ardından parkı düzenli yapılandırmak, ticari taktikler, koşulsuz müşteri menuniyeti ve koşulsuz müşteri sömürüsü konuları üzerinde yoğunalaşabileceksiniz. Tutorial’ı (eğitim) bir izleyin, menüler ve Coaster inşaası hakkında temel bilgiler bu kısacık tutorial’da bulunuyor. Tutorial Fast Frontiers senaryosunda başlıyor, önce oyunu burada bir etüd edin, tutorial’ı defalarca oynayın (3 kez yeter). Sonra gidin senaryolara başlayın. İlk senaryolarda aşırı şeylere takılmanıza gerek yok, para kazanıp yeni şeyler yapıp müşteri çekmek yeterli ilk sefer için. Sonra iş çetrefilli hal alacak ve park raiting’i başınıza bela olmaya başlayacak, bu durumlarda en çok bilinen tekniği uygulayın (sulu aletler, labirentler, iç içe geçmiş dev Coasterlar; oyun ilk çalıştığında ekrana parktan görüntü gelecek, onu izleyin anlarsınız).

Bu arada bir hile. Guest 1 ve Guest 2’nin isimlerini “E=MC2” ve “E=MC3” olarak değştirirseniz, araştırmalarınız hız kazanır. Araştırmalar için her zaman daha fazla para ayırın. Bu arada parkınızın giriş ücreti “beleş” le başlar. Gidin fiyatı 40$ veya 70$ falan yapın. Coaster’lar için 10$, diğerleri için 5-8$, atlı karınca dönme dolap için 3$ ve bazı şeyleri de bedava yaparsanız sırtınız yere gelmez.. Örneğin yandaki resimde kuyruğun oluştuğu basit, bilgisayar’ın kendi tasarımı olan coasterın fiyatı 8$. Kule ve Korku evi bedava. Scorpion’un fiyatı ise 14$.

Oyun hakkında söylenebilecek çok söz var. Oyun herkese hitab ediyor ve büyük bir starejik beyin değil TYCOON kafası istiyor sadece. Oyun hakkında öğrenmeniz gereken şey ise müşterilerin çok çok kaprisli ve de salak olmaları. Bu oyunu zorlaştırmak için yapılmış iyi bir özellik ve aslında oyunun strateji bölümü bunun üzerine kurulu.

trgamer.comdan alıntıdır.