Canon 50 mm lens deneyimi

Canon 50 mm EF Lens 1:1.8 IIGörsel

Daha önce 18-135 mm lens ile 60D kullanmaktaydım. Açıkçası ağır bir lensti. 50 mm’de bir fırsat olunca hemen aldım açıkçası ve makinem ne kadar da hafifledi anlatamam açıkçası ve fotograf makinesi biraz da havalı oldu….

Görsel

Lens biraz sesli olmakla birlikte hızlı çalışmakta. Zoom derdi yok haliyle amma 60D’de 85 mm gibi göründüğünden dar alanlarda işiniz zor. Mesela ben normal bir odada 4-5 kişiyi çekebilmek için odanı diğer köşesine kadar gitmek zorunda kaldım. Ayrıca 1.8 diyaframda nereye netlerseniz orası net. Diğer yerler ise flu çıkıyor.

Görsel

Lensi bir de ters takarak kullandım ve 1.8 diyaframda netleme yapmak oldukça zor. Ayrıca ters bağlantıda diyafram haliyle ayarlanamamakta ama alan derinliği tuşu ile ayarlama yapıldığı söylenmekte.

Lensin dış yüzeyi plastik o yüzden hafif. Fiyat performans açısından oldukça iyi bir lens ama benim gibi zoom bir lense alıştıysanız ilk başlarda zorlanabilirsiniz. Şimdi sözü fotoğraflara bırakalım:

Görsel

Görsel

Görsel